دسته‌بندی نشده

Kia Optima

kia optima

Kia Optima که بعدا با نام کیا k5 شناخته شد، یک خودروی سایز متوسط ​​است و از سال 2000 توسط کیا موتورز تولید می‌شود و با نسل های مختلف به بازار جهانی عرضه میگردند.

خودروهای نسل اول بیشتر با نام اپتیما به بازار عرضه می شدند، اگرچه نام کیا مگنتیس در اروپا و کانادا زمانی که فروش در آنجا در سال 2002 آغاز شد استفاده می شد ولی نام KIA OPTIMA در سطح جهانی، به جز در اروپا، کانادا و مالزی، تا قبل از سال مدل 2019 حفظ شد ونام K5 از زمان معرفی نسل پنجم در سال 2019 برای همه بازارها استفاده می شد.

 

از سال 2000 تا 2005، اپتیما یک نسخه تغییر یافته از هیوندای سوناتا بود که تنها در جزئیات ظاهری جزئی و محتوای تجهیزات با سوناتا متفاوت بود و این خودرو اولین بار در ژوئیه 2000 در کره جنوبی به نمایش درآمد و اولین محصول طرح یکپارچه سازی پلت فرم شرکت کیا-هیوندای بود.

در استرالیا، اپتیما در می 2001 معرفی شد و تنها با موتور 2.5 لیتری V6 و انتخاب گیربکس دستی یا اتوماتیک عرضه شد.

 

اپتیما به روز شده با موتور 2.7 لیتری جدید، 4 سرعته اتوماتیک و ویژگی هایی مانند فضای داخلی کامل چرمی و رینگ های آلیاژی استاندارد ارائه شد که تا حدودی به لطف بازاریابی بهتر، فروش به 41.289 دستگاه در سال 2005 افزایش یافت که بالاترین رقم در تمام دوران که اپتیما تا سال 2006 در آن فروخته می شد و در آن زمان Magentis جایگزین آن شد.

 

KIA OPTIMA در سال 2008 مورد بازبینی و به روز رسانی قرار گرفت و در نمایشگاه بین المللی خودروی نیویورک (به عنوان مدل سال 2009) به نمایش درآمد که این به ‌روز رسانی دارای استایل‌های جلویی و چراغ‌های عقب جدید است که علاوه بر نمای بیرونی اصلاح‌شده، طول آن نیز تقریباً 70 میلی‌متر (2.8 اینچ) به طول تقریباً 4800 میلی‌متر (190 اینچ) افزایش یافته است.

 

همچنین یک موتور جدید در آن وجود داشت که داخل آن نیز اصلاح نظر شده که تغییرات اصلی در فضای داخلی کابین بازطراحی شده و یک رادیو ماهواره‌ای همراه با امکاناتی از قبیل /AM/FM/MP3/CD با جک کمکی که در بازارهای خاص، گزینه ناوبری ماهواره ای هم ارائه می شد.

 

اپتیما کاملاً بازطراحی شده با پلتفرم مشابه هیوندای i40، با نام کیا K5 در بازارهای کره جنوبی و چین، اولین حضور جهانی خود را در نمایشگاه بین‌المللی خودرو نیویورک در سال 2010 داشت که این خودرو دارای نمایه‌ای بسیار شیک‌تر و اسپرت‌تر که توسط رئیس طراحی جدید کیا، پیتر شرایر طراحی شده که از زبان طراحی جدید در کیا فورته، کیا سورنتو، و کیا اسپورتیج و کیا کادنزا استفاده می‌کرد و از جلوپنجره جدید شرکتی کیا، معروف به ببر استفاده می‌کردند.

طراح اصلی TF در تیم پیتر شرایر و میکلوس کواچ دیوید لیمونجلی ایتالیایی بود که برای اولین بار، این مدل از نام KIA Optima در سراسر جهان استفاده می کرد.

 

کیا اپتیما 2016 در اواخر سال 2015 به فروش رسید که این پلتفرم با هیوندای سوناتا 2015 مشترک است و طراحی جدیدی با ویژگی ها و پیشرفت های جدید ارائه می دهد. همانند نسل قبلی اپتیما، مدل جدید نیز توسط رئیس طراحی کیا، پیتر شرایر طراحی شده است. K5 جدید در 15 جولای 2015 در بازار کره جنوبی عرضه شد.

 

نسل های وارد شده به ایران:

 

نسل دوم کیا اپتیما با کد اتاق MG

نسل سوم کیا اپتیما با کد اتاق TF (قبل فیس لیفت مدل 2012،2013) و بعد فیس لیفت مدل (2014،2016،2016(

نسل چهارم کیا اپتیما با کد اتاق JF

از امکانات رفاهی کیا اپتیما JFمیتوان به:

در بخش ایمنی، در مجموع 6 کیسه هوای ایمنی پیشرفته برای سرنشینان جلو، پرده ای و جانبی دارد و همچنین از سیستم های ایمنی مختلفی همچون ABS، EBD، EBA، BAS، TCS، ESC و HAC بهره مند است.

 

از دیگر ویژگی های مهم کیا اپتیما JF هم می توان به حالت رانندگی اکو برای کاهش مصرف سوخت، سنسور عقب، پشت سری ‌های فعال شونده، سیستم نشان دهنده فشار باد لاستیک ها، آینه‌ های برقی مجهز به گرمکن، سقف پانوراما، کروز کنترل، دوربین عقب، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، تهویه هوای جداگانه برای سرنشینان جلو، روکش چرمی غربیلک فرمان، آینه الکتروکرومیک داخلی و چراغ های اتوماتیک اشاره کرد.

 

 

kia optima 2

کابین اپتیما JF

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “Kia Optima

  1. Good write-up. I definitely appreciate this website. Continue the good work!

  2. Good post. I learn something totally new and challenging on blogs I stumbleupon on a daily basis. Its always useful to read content from other authors and practice something from their websites.

  3. Good post. I learn something new and challenging on blogs I stumbleupon on a daily basis. Its always exciting to read content from other authors and use a little something from other web sites.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *