دسته‌بندی نشده

هیوندای جنسیس G90

هیوندای جنسیس G90

هیوندای جنسیس G90 یک سدان لوکس فول سایز که قبلا با نام جنسیس سدان توسط خودروساز کره‌ای جنسیس، که بخشی از خودروهای لوکس شرکت هیوندای موتورز است، از سال 2015 تا الان با کد G90 تولید می‌شود.

مدل پایه جنسیس G90 دارای یک موتور 3.3 لیتری V6 توربوشارژ است که 365 اسب و 510 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که G90 Ultimate دارای موتور 5.0 لیتری V8 با قدرت 420 اسب بخار و 519 نیوتن متر گشتاور است که همه مدل‌ها دارای گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با شیفترونیک هستند و با دیفرانسیل عقب یا تمام چرخ متحرک نیزهستند که به فروش می رسند.

 

مانند نمای بیرونی، کابین G90 نیز برای سال 2023 با طراحی جدید و شیک که به آن کمک می‌کند تا با رقبایی مانند آئودی A8 و بی‌ام ‌و سری 7 روبه‌رو شود، بازنگری شده است که فضای سرنشینان هم در صندلی های جلو و هم در صندلی های عقب بسیار نرم و راحت است و جنسیس چندین ویژگی را در نظر گرفته است تا تجربه لوکس را تا حدی ارتقا دهد که به عنوان مثال، پخش‌کننده عطر داخلی و سیستم بهداشتی ضد میکروبی که هم هوا و هم وسایلی را که به داخل خودرو آورده می‌شوند مانند گوشی‌های هوشمند تمیز البته امکاناتی مانند ماساژور صندلی های جلو و سیستم صوتی ممتاز نیز در آن گنجانده شده است که همه ی مدل‌ها دارای تودوزی نرم و چرم ناپا، آفتابگیرهای عقب برقی و حذف فعال صدا برای آرام نگه داشتن صدای کابین هستند که صندلی‌های عقب را می‌توان به حالت خمیدگی درآورد و همچنین می‌توان آن‌ها را به ماساژور مجهز کرد.

 

هر G90 دارای چندین ویژگی کمک راننده و ایمنی فعال است که

می توان به ترمز اضطراری خودکار جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی، کمک حفظ بین خطوط، هشدار ترافیک جانبی، نظارت بر نقاط کور مبتنی بر دوربین، تشخیص علائم جاده و نور بالای خودکار اشاره کرد.

 

اگرچه G90 2023 هنوز مورد آزمایش ایمنی قرار نگرفته است، اما نسل قبلی مدل 2022 بالاترین نشان IIHS با نام Top Safety Pick + را به دست آورد که درست مانند هر خودروی دیگری در خط تولید فعلی جنسیس که دارای بالاترین نشان های امینی هستند مورد استفاده قرار میگیرند.

 

در مقایسه با سایر سدان های لوکس رده بالا، جنسیس G90 از تکنولوژی های زیادی برخوردار هستند که ما به انها اشاره میکنیم.

G90 2023 دارای صفحه نمایش هد آپ، تهویه دیجیتال 12.3 اینچی و صفحه نمایش لمسی اطلاعات و سرگرمی 12.3 اینچی است که آپشن اپل کارپلی و اندروید اتو، و همچنین یک سیستم دوربین دید 360 درجه درآن گنجانده شده است.

شارژر وایرلس تلفن و پورت USB در ردیف اول و دوم وجود دارد.

G90 مجهز به سیستم صوتی Bang & Olufsen است که یکی از بهترین های سیستم صوتی در کلاس خودش و یکی از ویژگی‌های خاص آن ورود با اسکنر اثر انگشت که به رانندگان مختلف اجازه می‌دهد تا پروفایل منحصر به فرد خود را با یک لمس بارگذاری کنند.

 

جنسیس از G برای سدان‌های خود و از GV برای خودروهای شاسی‌بلند استفاده می‌کند که G70 و GV70 برنده جایزه و همچنین G80 و GV80 دارای جوایز متعددی می باشند.

اما در حال حاضر، G90 بدون همتای GV خود عرضه می شود، که ما فکر نمی کنیم این مدت طولانی دوام بیاورد و شرکت جنسیس مطمئناً یک GV90 در دست ساخت دارد که احتمالاً به شکل یک کراس اوور بزرگ سه ردیفه با هدف رقابت با بی ‌ام ‌و X7، آئودی Q7، رنج روور و ریویان R1S طراحی شده است ولی چیزی که باید دید این است که آیا جنسیس از موتورهای بنزینی دوری می‌کند و GV90 را فقط با موتور الکتریکی می‌سازد یا خیر ولی همه چیز زمانی مشخص خواهد شد که جنسیس GV90 احتمالاً برای مدل سال 2024 توسط شرکت جنسیس معرفی شود.

 

 

هیوندای جنسیس G90

کابین هیوندای جنسیس G90

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “هیوندای جنسیس G90

  1. Good post. I learn something new and challenging on blogs I stumbleupon on a daily basis. Its always exciting to read content from other authors and use a little something from other web sites.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *