دسته‌بندی نشده

هیوندای وراکروز ( IX55 )

هیوندای وراکروز

هیوندای وراکروز (IX55) که به اسم هیوندای ix55 در اروپا و روسیه شناخته می شود، یک کراس اوور سایز متوسط ​​است که توسط کشورکره جنوبی توسط شرکت هیوندای از سال 2006 تا 4201 تولید شد و در ایالات متحده، کانادا، کره جنوبی، چین، مراکش، آمریکای جنوبی و خاورمیانه فروخته شد.

 

همچنین از سال 2007 تا 2011 به اروپا و بخش هایی از آسیا وارد شد که بعد از آن وراکروز در سایر کشورها به جز کره جنوبی فروش آن متوقف شد.

تاریخ رسمی رونمایی وراکروز در کره جنوبی 12 اکتبر 2006 بود که به عنوان مدل 2007 در ایالات متحده در دسترس قرار گرفت.

وراکروز در مارس 2007 به فروش جهانی رسید و بزرگترین کراس اوور SUV هیوندای در زمان خودش شد.

وراکروز بر روی پلت فرم هیوندای سانتافه ساخته شده است که وراکروز بعد از فیس لیفت 2011 بر اساس پلتفرم کیا سورنتو ساخته شد.

 

هیوندای وراکروز (IX55) نام خود را از ایالتی در مکزیک گرفته است وطراحی آن را از شاسی بلند توسان و شاسی بلند هیوندای سانتافه الهام گرفته اند .

 

قلب تپنده هیوندای وراکروز یک موتور 3.8 لیتری 260 اسب بخاری (190 کیلووات) V6 با گیربکس شش سرعته شیفترونیک اتوماتیک آیسین است.

 

وراکروز در طول شش سال تولید خود در3 تریم موجود بود که شامل: GLS- نسخه پایه ،SE و لوکس لیمیتد، در مدل‌های دیفرانسیل جلو یا تمام چرخ محرک 4WD توسط هیوندای تولید می شدند.

 

ویژگی‌های استاندارد در تمام مدل‌های وراکروز شامل ، تهویه مطبوع با فیلتر آلرژی‌زا، استریو A/M-F/M با رادیو ماهواره‌ای SiriusXM، پخش کننده CD/MP3، USB و AUX برای دستگاه‌های پخش صدا، کنترل سیستم صوتی روی فرمان و کروز کنترل را شامل می‌شود که به طور کلی صندلی‌های ردیف سوم، رینگ های آلومینیومی، موتور V6، گیربکس اتوماتیک، و کنترل آینه‌های جانبی را شامل می شدند.

 

هیوندای در 6 آوریل 2012 اعلام کرد که نسخه هفت سرنشین هیوندای سانتافه جدید 2013 جایگزین وراکروز خواهد شد و تولید وراکروز فعلی در نوامبر 2012 متوقف خواهد شد.

درسال 2015،نسخه کره جنوبی هیوندای وراکروز به دلیل استانداردهای الایندگی یورو 6 تولید آن متوقف شد.

 

همچنین در بخش ایمنی این ماشین موئسسه IIHS مربوط به ایمنی بزرگراه ها اعلائم کرد که خطر حاکی از تصادفات جاده ایی با هیوندای وراکروز کم است و اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده NHTSA نتایج مشابهی را هنگام آزمایش وراکروز دریافت کرد و پس از تست تصادف از جلو برای مسافر و راننده و در برخورد جانبی به آن پنج ستاره را اعطا کرد.

در 15 نوامبر 2007، IIHS خودروهای وراکروز ساخته شده توسط هیوندای موتورز را به عنوان بهترین انتخاب ایمنی برای حفاظت از ضربه جانبی، عقب و جلو اعلام کرد.

 

هیوندای وراکروز

کابین هیوندای وراکروز

نوشته های مشابه

  1. Good post. I learn something new and challenging on blogs I stumbleupon on a daily basis. Its always exciting to read content from other authors and use a little something from other web sites.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *