دسته‌بندی نشده

کیا پگاس

کیا پگاس

کیا پگاس برای اولین بار در خودرو شانگهای 2017 به نمایش درآمد پلتفرم کیا پگاس بر اساس پلتفرم مورد استفاده در کیا K2 و هدف تولید آن خرید خودرو مقرون به صرفه برای اقشار جوان است، فاصله بین دو محور 2570 میلی متر قرار دارد و ظرفیت صندوق عقب آن 475 لیتر است.

 

انجین این خودرو یک موتور 1.4 لیتری Kappa MPI است که 94 اسب بخار قدرت و 132 مترنیوتن گشتاور را به چرخ های جلو انتقال میدهد شتاب 0 تا 100 آن چیزی در حدود 12.5 و مصرف سوخت ترکیبی آن طبق اعلام شرکت کیا 6.1 لیتر تنها در 100 کیلومتر است که یک بازخورد مثبت نسبت به کم مصرف بودن آن و قیمت خودرو در مقایسه با سایر رقبا در آن میتوان انتظار داشت.

 

در آگوست 2017 در چین و در اواخر 2018 در مصر به فروش رفت که این خودرو در فیلیپین در 30 ژانویه 2019 به عنوان کیا سولوتو، مصادف با راه اندازی مجدد کیا موتورز در فیلیپین تحت مالکیت شرکت آیالا، و در سپتامبر 2019 در ویتنام منتشر شد همچنین نسخه فرمان راست آن که در برونئی در 18 سپتامبر 2020 به عنوان سلوت و در آفریقای جنوبی در 14 ژوئن 2021 به عنوان Pegas منتشر شد.

 

پگاس با ظاهر شیک خود با هدف جذب جوانان طراحی شده است که این وسیله نقلیه دارای خطوط دینامیکی براق است که ظاهری جسورانه به آن می بخشد و نمای جلوی آن نیز دارای چراغ‌های جلوی LED با ظاهری نسبتاً تهاجمی، و همچنین جلوپنجره ببری و جلوپنجره پایینی بزرگ برای کمک به خنک کردن انجین موتور است.

 

فضای بیرونی خودرو دارای آینه های جانبی برقی که همرنگ بدنه هستند و همچنین رینگ های 14 اینچی را روی لاستک میبنید که ظاهری اسپرت و زیبا به خودرو افزوده است.

با نگاهی به عقب ماشین، متوجه چراغ‌های LED زیبای آن می‌شوید که در کناره‌های خودرو کشیده شده‌اند، همچنین سپر عقب اسپرت و نوارهای نور پایین‌تر که ظاهری جوان پسند و جسورانه ایی را به آن اضافه کرده است.

 

فضای داخلی دارای ظرافیت و راحتی نسبت به سایر رقیب هایش هست و از مواد باکیفیت و صندلی راحت که در نسخه فول چرمی و در نسخه استاندارد پارچه ایی که آن را به یک رقیب قدرتمند در کلاس خود نسبت به سایر رقبایش از جمله هیوندایI30 سدان تبدیل می کند، همچنین فرمان چند منظوره و کنسول وسط راننده اشاره کرد.

 

همچنین در بخش امکانات رفاهی آن میتوان به یک صفحه نمایش 3.8 اینچی یا یک صفحه نمایش لمسی 7.0 اینچی بسته به سفارش مشتری که از بلوتوث، اندروید اتو و اپل کارپلی با سیستم صوتی باکیفیت، صفحه نمایش اطلاعاتی تعبیه شده در کابین اطلاعات سیستم ماشین و کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کنترل ایستایی در سربالایی و دو پورت AUX و دو درگاه USB برای دستگاه های تلفن همراه سیستم ورود و استارت بدون کلید، سنسور پارک و دوربین عقب و کروز، کنترل سیستم کنترل باد لاستیک ها وآینه های جانبی برقی را میتوان در آن مشاهده کرد.

 

پگاس در بازار های جهانی با قیمتی بین 13 هزار الی 15 هزار دلار به فروش می‌رسد که با توجه به افزایش نرخ ارز در بازار، عوارض واردات خودرو و قیمت آن در بازار ایران فراتر از یک میلیارد تومان خواهد بود که اختلاف قیمت پگاس و سایر رقبای اقتصادی چینی حاضر در ایران قابل توجه است و بنابراین تنها افرادی به خرید کیا پگاس اقدام خواهند کرد که علاقه به خرید یک خودرو اقتصادی با برند خارجی داشته باشند.

 

کیا پگاسوس 2

کابین کیا پگاس 2022

  1. Good post. I learn something new and challenging on blogs I stumbleupon on a daily basis. Its always exciting to read content from other authors and use a little something from other web sites.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *