هیوندای سنتنیال

هیوندای سنتنیال

هیوندای سنتنیال

هیوندای سنتنیال

هیوندای سنتنیال یک سدان لوکس با اندازه بزرگ، موتور جلو،چهار در، پنج سرنشین است که توسط هیوندای از سال 1999 تا 2016 با نام ایکوس تولید و به بازار عرضه شد که به معنی اسب می باشد.

در سال 2009، هیوندای نسل دوم را با پلت فرم دیفرانسیل عقب و رقابت با بی ام و سری هفت و مرسدس بنز کلاس اس عرضه کرد.

از آگوست 2014، نسل دوم در کره جنوبی، روسیه، چین، ایالات متحده، کانادا، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی و همچنین در خاورمیانه با اسم هیوندای سنتنیال به فروش می رسد.

در 4 نوامبر 2015، هیوندای رسماً اعلام کرد که مدل جنسیس به جنسیس موتور، بخش جدید خودروهای لوکس هیوندای تقسیم می‌شود که جانشین هیوندای اکوس در سال 2016 با نام جنسیس جی 90 در کره تا سال 2018 ادامه داد.

در سال 1999، هیوندای موتورز و میتسوبیشی موتورز سدان فول سایز خود را معرفی کردند. هیوندای اعلام کرد که در حال ساخت یک سدان فول سایز برای رقابت با مرسدس بنز کلاس اس و سری 7 بی ام و در بازار کره است که در واقع، در حال رقابت با رقیب داخلی خود، سانگ یانگ بود.

این سدان محبوب در سال 2012 تا 2014 به صورت محدود وارد بازار ایران شد که با استقبال زیادی بین مردم قرار گرفت که هیوندای سنتنیال با سه موتور ۳.۸ لیتری شش سیلندر، ۴.۶ لیتری هشت سیلندر و ۵ لیتری هشت سیلندر تولید شد. نمونه‌های وارد شده به ایران از انواع ۴.۶ لیتری هستند که قدرت و گشتاور مناسبی دارند. مدل‌های 8 سیلندر 5 هزار لیتری فقط در بازار آمریکا به فروش رفته‌اند.

این ماشین در رده لوکس قرار میگیرد که آپشن های زیادی از جمله، سرد کن وگرم کن ردیف جلو وعقب، تهویه مطبوع چهار کاناله، ماساژور صندلی‌های جلو و عقب، مانیتور عقب، تنظیم برقی صندلی‌های جلو و عقب و پرده‌های برقی جانبی عقب هستند و موارد دیگری مانند درهای سافت کلوز، کروز کنترل هوشمند، کنسول مرکزی عقب، سیستم صوتی ۶۰۸ واتی Lexicon، گرمکن فرمان، تنظیم برقی فرمان در ارتفاع و عمق، تنظیم ارتفاع، تنظیم حالت رانندگی، ترمز پارک برقی، سنسور نور و باران، سانروف برقی، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب و چراغ شور نیز در هیوندای سنتنیال به صورت استاندارد دیده می شوند.

 

هیوندای سنتنیال

کابین هیوندای سنتنیال مدل 2013

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *